עונת הדו"חות בארה"ב: צפי ל-25% ירידה ברווחי הרבעון השלישי

יהיה זה הרבעון התשיעי ברציפות של צמיחה שלילית ברווחים ■ ענף חומרי הגלם צפוי להראות את הביצועים הגרועים ביותר ■ מנגד, מגזר הפיננסים צפוי להציג את הביצועים הטובים ביותר

השבוע תיפתח בוול סטריט עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי, וכמיטב המסורת, אלקואה תהא הראשונה מבין המניות בדאו ג'ונס לדווח על תוצאותיה. ענקית האלומיניום, הנחשבת לברומטר של הכלכלה, צפויה להציג ביום ד' הפסד נוסף, של 11 סנט למניה, שישקף את הביצועים החלשים בסקטור חומרי הגלם.

בממוצע, רווחי הרבעון של החברות במדד ה-S&P 500 צפויים לקטון ב-24.8% בהשוואה לרבעון המקביל, מה שיסמן את הרבעון התשיעי ברציפות של צמיחה שלילית ברווחים. בנוסף, היו עדכונים מעטים בלבד בתחזיות האנליסטים - בתחילת הרבעון, הרווחים צפויים היו לרדת ב-20.9%.

הנמכת התחזיות נוטה לסייע למניות כשהחברות מפרסמות את תוצאות האמת. "הטרנד של הנמכת התחזיות דומה למה שראינו ברבעון השני, בו 73% מהחברות עקפו את הצפי, האחוז הגבוה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2004", אמר ג'ון באטרס, אנליסט בתומסון פייננשל. החברות עקפו את את התחזיות ב-13.4% בממוצע, מה שסייע לשוק להמשיך את הראלי גם בקיץ ולתוך ספטמבר.

ענף חומרי הגלם צפוי להראות את הביצועים הגרועים ביותר מבין 10 המגזרים במדד ה-S&P 500. זאת, כאשר רווחי החברות בענף צפויים לצנוח ב-68% בממוצע. לא רחוק ממנו צועד מגזר האנרגיה, היכן שהרווחים צפויים ליפול ב-64%, כאשר ברבעון המקביל אשתקד מחירי הנפט עדיין סבבו סביב 100 דולר לחבית. ואחריו - מגזר התעשייה, שצפוי להראות ירידה של 45% ברווחי הרבעון.

מנגד, מגזר הפיננסים, חופשי ממחיקות שפגעו בתוצאות 2008, צפוי להציג את הביצועים הטובים ביותר לרבעון זה, כאשר הרווחים צפויים לעלות ב-59% בממוצע. המגזר השני הטוב ביותר צפוי להיות המגזר מוטה הצריכה - שכולל רשתות קמעונאיות, חברות בנייה ויצרניות כלי רכב - כשרווחיו צפויים לגדול ב-17%. במקרה של קמעונאיות רבות וחברות כמו פורד וחברות בנייה, "אנו מדברים על הפסדים קטנים יותר, כשבהשוואה לרבעון המקביל אשתקד- מדובר בצמיחה", אמר באטרס מ-S&P.

הבא בתור הוא מגזר הבריאות, בו הרווחים צפויים לקטון אך במעט. לבסוף, רווחי החברות במגזר ה-IT צפויים אמנם לרדת ב-15%, אך מגזר זה עשוי, לדברי אוון פיצפטריק מדויטשה בנק, לספק כמה הפתעות לטובה.